1 червня у дворі заводу «Магістраль», що по вулиці Каунаській 3, було велелюдно. Цьому є пояснення: новий очільник Дніпровської районної влади вирішив провести тут виїзну робочу нараду з питань подальшої співпраці з цим одним із наших найстаріших і знаних підприємств.
Справді, Київський механічний завод «Магістраль» імені Шульгіна (колишнього міністра дорожнього господарства) у цьому році відзначає 70-річний ювілей свого заснування. І майже половину доби його існування керівником тут – генеральний директор Микола Курченко.
Колись, одразу після Другої світової війни, першу майстерню «Магістралі» збудували військовополонені німці з відповідною метою – ремонту їхньої ж трофейної автомобільної техніки. І, що цікаво, першим керівником зароджуваного підприємства було призначено сумно відомого каральними репресіями щодо співгромадян радянсько-партійного діяча Лазаря Кагановича.
А вже від 1978 року зрослий новими корпусами завод «Магістраль» отримав спеціалізацію з конструкторської розробки та виробництва дорожньої техніки, що мала попит на всьому просторі СРСР. І в найдинамічніші часи функціонування на цьому підприємстві працювало до 400 працівників, а обсяги щорічно виробленої продукції сягали 200 мільйонів доларів США.
На жаль, зовсім не так натепер: нині на «Магістралі» залишилося лише 35 працівників, а за перші чотири місяці поточного року продукції вироблено на 1, 760 мільйона гривень, і ту ще треба збути.
Ось було, якраз у співпраці з Дніпровською райдержадміністрацією та депутатами Київради від нашого району, торік вдалося закупити від «Магістралі» дуже зручний у латанні місцевого дорожнього покриття ремонтер, що виграв тендер у закордонних аналогів, але він і досі майже не використовується, оскільки катма спеціалістів відповідної кваліфікації.
І взагалі, продукція заводу «Магістраль» - а це ремонтери, фрези, вібраційні плити, розподілювачі протиожеледних матеріалів, косарки, снігоочищувачі, кущорізи, щітки, відвали, дорожні знаки тощо – все це цілком конкуренте і з закордонними аналогами, бо ціни на неї в гривнях інколи тотожні цифрам у доларах. Утім, через хронічне безгрошів’я потенційних споживачів і в умовах дивної відстороненості держуправлінців навіть місцевого рівня замовлень у «Магістралі» катма, відтак і живе він у злиднях.
Аби ретельніше розібратися з наявним станом справ на підприємстві й відшукати шляхи оптимізації співпраці з ним голова Дніпровської районної державної адміністрації Петро Онофрійчук й ініціював робочу нараду на території заводу «Магістраль», у якій також узяли участь директор підприємства Микола Курченко, заступник голови Дніпровської РДА Алла Загородня, начальник відділу промисловості, регуляторної політики та підприємництва Григорій Лобач, керівники профільних комунальних підприємств: «Керуючої компанії з обслуговування житлового фонду» - Сергій Прогонюк, «По утриманню зелених насаджень» - Євген Ковшун, «Шляхово-експлуатаційного управління» - Микола Вергун.
Учасники наради побували у виробничих цехах заводу «Магістраль», ознайомилися з його технологічними лініями та устаткуванням, продивилися зразки його продукції, дізналися про їхні технічні та, так би мовити, цінові параметри. Зрештою, визначилися з потребами та можливостями їхнього придбання за напрямками їхнього функціонального застосування задля потреб комунального господарства нашого району.
На завершення, голова Дніпровської райдержадміністрації дав доручення підготувати узагальнені висновки з кола обговорених питань, а також повідомив, що планує щотижня аналогічним до заводу «Магістраль» чином відвідувати промислові підприємства нашого району.
Підготовлено у відділі з питань внутрішньої політики та зв’язків із громадськістю