Допомога по частковому безробіттю на період карантину
Право на отримання допомоги по частковому безробіттю мають роботодавці з числа суб’єктів малого та середнього підприємництва, які: • зупинили/скоротили діяльність через карантин, • сплачували ЄВ протягом останніх 6 місяців, що передують даті зупинення/скорочення діяльності, за найманих працівників, з якими не припинені трудові відносини на дату подання звернення до центру зайнятості.
|
Право на допомогу не мають працівники, які отримують пенсію або працюють у роботодавця за сумісництвом. |
ВАЖЛИВО У разі, якщо суб’єкт господарювання належить одночасно до різних категорій суб`єктів підприємництва за різними критеріями, належність до відповідного суб’єкта підприємництва в цілях застосування цього Порядку визначається за річним доходом від будь-якої діяльності за звітний рік. Показник річного доходу суб’єкта підприємництва від будь-якої діяльності визначається на підставі офіційних звітних даних за останні чотири квартали (для суб’єкта підприємництва, що подає квартальну звітність) або за останній звітний рік (для суб’єкта підприємництва, що подає річну звітність). Середня кількість працівників за звітний період (календарний рік) визначається за даними відповідної статистичної звітності, де зазначається цей показник. |
Розмір допомоги Допомога встановлюється за кожну годину втраченого робочого часу із розрахунку 2/3 тарифної ставки окладу та не може перевищувати мінімальну ЗП, встановлену Законом на 2020 рік (4 723 грн). |
УВАГА У разі порушення роботодавцем гарантій зайнятості осіб, яким виплачувалася допомога по частковому безробіттю на період карантину (розірвання трудового договору протягом шести місяців (якщо допомога виплачувалася менше ніж 180 календарних днів, – протягом періоду, що дорівнює періоду виплати допомоги), з дня закінчення виплати допомоги з підстав, передбачених пунктом 1 частини першої статті 40 (крім повної ліквідації або припинення діяльності роботодавця), пунктом 1 частини першої статті 36, частиною третьою статті 38 Кодексу законів про працю України, кошти, отримані роботодавцем, повертаються до Фонду в повному обсязі у розмірі виплаченої допомоги по частковому безробіттю на період карантину звільненій особі. |
ПОКРОКОВА ІНСТРУКЦІЯ
Крок 1. ВИБІР ЦЕНТРУ ЗАЙНЯТОСТІ Роботодавець протягом 30 календарних днів з дня зупинення/скорочення діяльності, звертається до центру зайнятості за місцем сплати ЄВ. |
Для уточнення місця сплати ЄВ скористайтеся «Електронним кабінетом» на сайті ДПС(розділі «Реєстри», пункт «Дані про взяття на облік платників податків») за посиланням: https://cabinet.tax.gov.ua/registers/registration |
Крок 2. ПІДГОТОВКА ПАКЕТУ ДОКУМЕНТІВ До пакету входить: 1) заява у довільній формі (у якій також зазначається інформація про належність роботодавця до суб’єктів малого або середнього підприємництва відповідно до Господарського кодексу України, та до якої додаються копії підтверджуючих документів, завірених в установленому порядку, щодо середньої кількості працівників та доходу роботодавця за календарний рік, що передує року подання до центру зайнятості документів, передбачених цим пунктом) 2) засвідчену роботодавцем копію наказу із зазначенням дати початку зупинення (скорочення) діяльності 3) відомості про працівників, у яких виникло право на допомогу по частковому безробіттю на період карантину згідно з статтею 471 Закону України „Про зайнятість населення” (у яких зазначається: прізвище, ім’я, по батькові, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний державний орган і мають відмітку в паспорті) 4) довідку про сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за останні шість місяців, що передують даті зупинення (скорочення) діяльності, виданою ДПС. |
Крок 3. ПОДАННЯ ПАКЕТУ ДОКУМЕНТІВ Пакет документів надається до центру зайнятості одним із зручних способів:
|
Кожен центр зайнятості має електронну поштову скриньку, на яку можна подати пакет документів.
|
Крок 4. ПЕВІРКА ЦЕНТРОМ ЗАЙНЯТОСТІ ПАКЕТУ ДОКУМЕНТІВ Протягом 3 робочих днів центр зайнятості перевіряє пакет документів, наданий роботодавцем, на відповідність та відсутність помилок. У разі виявлення помилок повідомляє роботодавця, який має право протягом 5 робочих днів надати виправлений пакет документів. |
Крок 5. УХВАЛЕННЯ РІШЕННЯ ЦЕНТРОМ ЗАЙНЯТОСТІ Протягом 3 робочих днів відповідний обласний чи Київський міський центр зайнятості зобов’язаний прийняти рішення стосовно надання допомоги. |
Крок 6. УКЛАДАННЯ ДОГОВОРУ Протягом 3 робочих днів з дня прийняття позитивного рішення центр зайнятості укладає договір (відповідно до Додатку 1 Порядку) з роботодавцем про надання допомоги. |
Якщо роботодавець подав пакет сканованих документів, то при укладенні договору він надає їх оригінали. |
Крок 7. ПЕРЕРАХУНОК КОШТІВ РОБОТОДАВЦЮ Щомісяця роботодавець надає центру зайнятості відомості про осіб, у яких виникло право на допомогу (відповідно до Додатку 2 Порядку). Центр зайнятості протягом 3 робочих днів після отримання коштів на свій рахунок перераховує їх роботодавцю. |
Крок 8. ВИПЛАТИ ПРАЦІВНИКАМ Роботодавець виплачує працівникам кошти у строк не більше ніж 3 робочі дні після їх надходження за окремою платіжною відомістю. |
За інформацією: www.dcz.gov.ua